2012. június 11., hétfő

Ékszertartó

Szeretem az ékszereket, nekem mégis nagyon kevés van.  :(
Az utóbbi években a pici lányaim miatt max a jegygyűrűmet és fülbevalót hordtam.
Pár hónapja beszereztem pár nyakláncot is, de csak pár percig sikerül viselnem - elkunyerálják a lányok. :)


Most Manóságokkal van közös játékunk, akinek nagyon szeretem a gyöngyékszereit!
Ő egy csodálatos fehér gyöngyös kollekciót készített, Én egy ékszertartót.





 Az ötletet a Pinterest-en találtam, a megvalósítása azonban problémás volt... :)

Először is kellett találni egy fa evőeszköztartót. Itt Pécsett, kreatív boltban - ne is álmodjon róla senki! :(
Megrendelhettem volna webáruházból, de a postaköltséggel annyi lett volna, mintha itt megveszem a Kikában a jóval nagyobbat. Ezt.
Meg is vettem. :)
43 X 34 cm-es!!! Nagyon nagy ám! :)
És beszereztem még hozzá 4 fafogantyút is, amire majd a nyakláncokat és a karkötőket lehet akasztani.
A DCWV - Black Currant papírkészletét választottam hozzá, mert nőies és csinos (meg vad és szexi is...).
Viszont ehhez nem ment a natúr fa szín, ezért úgy döntöttem, lefestem gyöngyház fehérre.
Ez a festés kifogott rajtam. :(
Kétszer átkentem fehér akrilfestékkel (ecsettel vastagon, majd elsimítottam a tetejét sminkszivaccsal), de nem fedett rendesen. Nem volt több fehér akrilom (rengeteg elment rá), és gondoltam kipróbálom rajta a gesso-t (Pippitől rendeltem). Sokkal jobban fed, mint az akrilfesték. Mikor megszáradt, rákentem egy réteg gyöngyház fehér akrilt, de csalódás volt, mert úgy nézett ki az egész, mintha 3 éves kosz, maszat lenne rajta.
Inkább átcsiszoltam az egészet. Akkor tűnt fel, hogy ez a gesso nem keményre szárad, hanem kicsit rugalmas marad. Mintha gumi lenne. :) Érdekes. Nekem most szimpatikusabb, mint az akrilfesték. A kártyalapoknál is praktikusabb volt, mert nem hullámosodott be tőle úgy a papír.
Kapott még egy réteg gesso-t, és maradt matt fehér. (5 réteg festék ment rá...)

A papírokat méretre vágni és beragasztani egyszerű volt, díszítést nem akartam, hiszen ékszerek kerülnek majd bele.
A fogantyúkat is befestettem gesso-val, majd pink üveggyöngyökkel díszítettem.


Ragasztottam az egyik vízszintes polcra  horgolt csipkét is, amire majd a lógós fülbevalókat lehet akasztani.

Az evőeszköztartó két rövidebb végén lévő lyukakat (ahol meg lehetett fogni) pedig papírral, virággal és csipkével takartam el.


Nekem nagyon-nagyon tetszik! Biztosan nem ez lesz az egyetlen darab, ami kikerül a kezem alól...  ;)

Nincsenek megjegyzések: